Testimonials
Hieronder vindt u ervaringen van mensen die door onze arbo adviseurs geholpen zijn en die zo vriendelijk waren deze ervaring naar de desbetreffende adviseur toe te mailen.
"Één aanspreekpunt waar we met alle vragen terecht kunnen"
Datum eerste gesprek: 07-09-2011
De samenwerking met onze nieuwe arbodienst verloopt m.b.t. verzuimbegeleiding prettig. Voor ons is er één aanspreekpunt waar we met alle vragen terecht kunnen. Er is steeds betrokkenheid naar onze medewerkers toe en er wordt snel en deskundig gehandeld. Ook van onze medewerkers hoor ik dat het contact met de nieuwe arbodienst via jullie goed gaat. Eerder hebben we zaken gedaan met een ander grote arbodienst. Toen hadden we te maken met meerdere personen en toch nog veel administratie. Tegenwoordig zijn er zoveel regels en verandert er steeds wel weer iets. Dan is het prettig als een adviseur dat van je overneemt. Het is weleens voorgekomen dat er voor onze medewerkers is bemiddeld bij het inschakelen van een medisch specialist maar er wel wachttijden zijn voorkomen!"
Berthil van Wijk, directeur van Wijk Mode, Waalwijk
Berthil van Wijk
Waalwijk
Arbo adviseur:Marcel van Beek
"Wij werken met regionale arbodiensten"
Datum eerste gesprek: 13-03-2010
Onze ervaring was dat de meeste arbodiensten veel teveel en te vaak alleen maar procesmatig bezig zijn met het Poortwachterproces. Dat is de reden dat wij de landelijke clubs vaarwel hebben gezegd en sinds vorig jaar via een offerte van watisarbo.nl samen zijn gaan werken met een tweetal regionale spelers. Zij bewijzen dagelijks dat ze met een pro-actieve houding en zo snel mogelijk uit het medische halen van de verzuimgevallen een daadwerkelijke besparing voor ons realiseren op onze verzuimlasten.
Karel Nibbelink, Metaalbedrijf in het oosten van het land
Karel Nibbelink
Hardenberg
Arbo adviseur:Marcel van Beek
"Integraal verzuimmanagement via onze nieuwe arbodienst"
Datum eerste gesprek: 14-11-2011
Nadat we niet tevreden waren over onze arbodienst zijn wij via een offerte van jullie overgestapt naar onze huidige arbodienst. Zij werken vanuit een visie op integraal verzuimmanagement. Vanuit die gedachte denken zij mee met de aanpak van ons verzuim. Zij hebben een systeem waarin ziekteverzuim wordt geregistreerd. Het systeem geeft signalen in het kader van de wet poortwachter. Afspraken kunnen in het systeem worden vastgelegd.
De bedrijfsarts komt wekelijks op onze vestigingen en ziet de medewerkers op het spreekuur. Voorafgaand en nadien heeft onze HR adviseur een gesprek met de bedijfsarts en wordt de aanpak afgestemd. Dat werkt erg goed. Ook onze medewerkers zijn tevreden over deze aanpak. Tot slot is voor ons de analyses van cijfers en frequent verzuimers snel uit het syteem te halen.
Bernard van de Leegte, directeur logistiek- en transportbedijf
Bernard van de Leegte
Vlissingen
Arbo adviseur:Tom van Dalen
"Iedereen binnen ons bedrijf is zich bewuster geworden van zijn eigen verantwoordelijkheid"
Datum eerste gesprek: 07-04-2011
Sinds de start met onze nieuwe arbodienst via watisarbo.nl in augustus 2011 is ons ziekteverzuim van 8,5% naar ongeveer 4,3% gedaald. Mijn medewerkers lijken zich bewuster geworden van hun eigen verantwoordelijkheid en ook die van mijn managers is toegenomen door de intensieve samenwerking met onze nieuwe arbodienst. Ziekteverzuimbegeleiding staat door de komst van onze nieuwe arbodienst nu overal hoog op de prioriteitenlijst binnen mijn bedrijf. De strenge aanpak van de nieuwe arbodienst lijkt daarom nu al zijn vruchten af te werpen. Aansturen op snelle werkhervatting bijvoorbeeld, dat waren mijn medewerkers in het verleden niet gewend. De aanpak bij hen is daadkrachtig en consequent. Het enige is nu kijken of we samen de lijn van 2011 ook in 2012 en de toekomst kunnen doortrekken.
Mark Jongeneel, Algemeen Directeur, ICT dienstverlener, Rotterdam
Mark Jongeneel
Rotterdam
Arbo adviseur:Tom van Dalen
"De lengte van ons verzuim is sterk gedaald"
Datum eerste gesprek: 03-02-2010
In juli 2010 hebben wij afscheid genomen van onze oude arbodienst en zijn wij overgestapt via watisarbo.nl naar een nieuwe arbodienst. Over het algemeen zijn wij heel tevreden met onze nieuwe arbodienst. Met name over de bemiddeling bij psychische klachten. Door de strengere aanpak leven onze werknemers het verzuimreglement beter na. Het aantal ziekmeldingen is niet gedaald maar wel de lengte van het verzuim; het lijkt erop dat het grijze verzuim bij ons teruggaat. Onze totale verzuim is namelijk gedaald van 7,2% naar 3.1%. En nu is nu zaak om deze lijn vast te houden samen met onze arbodienst. Een echte vooruitgang bij onze nieuwe arbodienst is dat we met hun nieuwe verzuimsysteem veel meer persoonlijk kunnen ingrijpen.
Jantiene de Ruiter, HR Manager, Accountantskantoor
Jantiene de Ruiter
Apeldoorn
Arbo adviseur:Marcel van Beek
"Arbodienst kosten stonden niet in verhouding met de service."
Datum eerste gesprek: 15-11-2010
In 2010 trad ik bij mijn huidige werkgever (bouwbedrijf) in dienst en kwam ik in korte tijd tot de ontdekking dat de toenmalige arbodienst niet voldeed, log was en totaal niet betrokken. De service die zij boden stonden in geen verhouding tot de kosten. Om de cases die er toen lagen vlot te trekken, ben ik aan het bellen geslagen met de arbodienst en het toegewezen casemanagement bureau om iedereen maar aan het werk te krijgen.
Na 2 maanden heb ik de knoop doorgehakt en ben via Watisarbo.nl in contact gekomen met enkele zelfstandige bedrijfsartsen. Per 1 januari 2011 hebben we de overstap gemaakt van onze grote dure traditionele Arbodienst naar een zelfstandige bedrijfsarts.
Hadden we veel eerder moeten doen. Wat mij betreft een 3x win situatie: 1. Lagere kosten, 2. lager verzuim en 3. minder irritaties!
Inge Meijer, HR Manager Bouwbedrijf, Purmerend
Inge Meijer
Purmerend
Arbo adviseur:Marcel van Beek
"We hadden eerder over moeten stappen!"
Datum eerste gesprek: 15-05-2011
Wij zijn vorig jaar na advies via Watisarbo.nl overgestapt van onze tradionele Arbodienst naar een zelfstandige bedrijfsarts. Zoals gewoonlijk: hadden we veel eerder moeten doen!
De betrokkenheid van de bedrijfsarts is veel directer. Pakt ook trajecten op waarvoor we bij onze oude traditionele arbodienst destijds weer met een andere afdeling te maken hadden.
Vervanging vonden we bij de start nog wel een issue. Inmiddels blijkt dat dit wel goed geregeld kan worden maar dat wij er in de praktijk geen gebruik van maken.
We hebben er nu wel zelf wat meer regie taken bij (planning spreekuren, uitnodigen). Leek ons in eerste instantie lastig. Naast dat we veel beter op de hoogte zijn van de voortgang en van de activiteiten van de bedrijfsarts is ons ziekteverzuimpercentage en kosten aanzienlijk gedaald.
Wij zijn zeer tevreden, bedankt.
Tineke Berends, HR Manager in de Levensmiddelenindustrie, Maassluis
Tineke Berends
Maassluis
Arbo adviseur:Tom van Dalen